کینکت در نسل جدید کنسول بازی مایکروسافت

مایکروسافت اخیرا جدیدترین کنسول بازی خود را تحت نام Xbox one معرقی کرد. همراه با این کنسول بازی نیز یار همیشگی آن کینکت در دسترس علاقه مندان قرار گرفت. عمده فعالیت کینکت تشخیص حرکات کاربران در حین انجام بازی های مختص به آن استدر اصل کینکت جدید برای همه کار به کمک کاربر می آید: جا به جایی بین بازی ها، فیلم ها، مرور وب، و پخش زنده تلویزیون، همه می توانند با دستورات صوتی صورت بگیرند. کینکت جدید همچنین دارای دوربین، میکروفون و مادون قرمز برای بررسی محیط اطراف خود است. همین امر باعث نگرانی هایی در بین کاربران شده است. با ما در ادامه مطلب همراه باشید 

 این کنسول با شنیدن فرمان صوتی xbox on شروع به فعالیت میکند کینکت همچنین بعد از چند بار دیدن وارد شدن شما به اکانتتان دیگر به محض ورود شما به اتاق وارد اکانت ایکس باکس لایوتان خواهد شد. نگرانی در این مورد به نسبت بقیه ابزار های جدید همچون گوگل گلس در مواردی بیشتر خواهد شد. برای ضبط ویدیوی یک نفر با گوگل گلس باید به او خیره شد که این می تواند قابل تشخیص باشد، ولی دوربین ثابت کینکت چطور؟ آن که دیگر با لنز گسترده خود دائماً در حال خیره بودن به اتاق است. چه می شود اگر کسی با یک بد افزار آن را هک کند؟ همه این امکانات که در ظاهر دارای کاربرد هایی خارق العاده میباشند باعث نگرانی کاربران این کنسول خواهد شد. دوربینی که در حال مشاهده افراد درون اتاق و میکروفونی که در حال گوش دادن به صدای اطرافیان است همه و همه به نوعی باعث نقض حریم خصوصی خواهد شد. اما مایکروسافت در جواب این اعتراض ها میگوید که مایکروسافت تضمین کرده که حالتی را در کینکت قرار داده تا بتوان از طریق آن به طور کامل کینکت را خاموش کرد و کینکت هم در این شرایط تحت هیچ حالتی کار نمی‌کند؛ حتی به صورت مخفیانه. اما همانطور که در دنیای دیجیتال مرسوم است احتمال هک هر دستگاهی وجود دارد و همیشه این نگرانی که کنسول بازی کاربران هک شده و تصاویر آن ها مورد سو استفاده قرار گیرد ذهن کاربران را مشغول خواهد کرد.

منابع


www.narenji.ir

www.zoomit.ir

نظرات 4 + ارسال نظر
علی سراج (مدرس) سه‌شنبه 24 تیر 1393 ساعت 17:12 http://profs.hut.ac.ir/~seraj

پاسخ سوالی که مطرح کردم: اگر از روش سخت‌افزاری برای خاموش کردن وسائل استفاده شود، دیگر به هیچ وجه امکان جاسوسی از آن فراهم نیست. برای مثال اگر به جای این‌که وب کم لپتاپ به طور نرم افزاری روشن و خاموش شود، و هنگام روشن بودن چراغش روشن شود، هنگام خاموش بودن به طور سخت افزاری جلوی دوربین (مثلا با قطعه ای پلاستیکی) پوشانده شود، دیگر امکان دور زدن آن و هک کردنش به صورت نرم افزاری متصور نیست

علی سراج (مدرس) پنج‌شنبه 11 اردیبهشت 1393 ساعت 00:58

چنان‌که دیدید، حتی اگر مایکروسافت قول دهد که می‌توان کینکت را خاموش کرد، ما(یا خیلی‌ها) به مایکروسافت اعتماد نداریم. حتی اگر به او اعتماد هم داشتیم، به قدرت هکرها هم اعتماد داریم، زیرا «دست بالای دست بسیار است» و همواره هکرهایی پیدا می‌شوند که بتوانند سیستم امنیتی را دور بزنند.
به نظر شما یک روش بی‌بدیل و بی‌بروبرگرد که همه نگرانی‌های امنیتی را در مورد کینکت (و موارد مشابه) برطرف کند چیست؟ (من یک جواب برای آن دارم. بعد از نظر دادن دانشجویان، من هم نظرم را بیان می‌کنم)

سعید خجسته دوشنبه 8 اردیبهشت 1393 ساعت 23:26

مایکروسافت مدعی شده است که این کنسول بازی بدون کینکت هم کار می کند و می توان بدون پلاگ کردن کینکت هم به بازی ادامه داد، اما در این صورت کاربر برخی ویژگی ها را از دست خواهد داد. بنابراین مشکل مطرح شده در رابطه با حریم خصوصی کاربران که با اتصال و روشن ماندن دائم کینکت به دستگاه مطرح شده، حل می شود.
علاوه بر این مایکروسافت می گوید هیچ ماجرایی برای سوء استفاده از این قدرت فراوان وجود ندارد و در اصل٬ دوربین و میکروفون کینکت بدون اطلاع کاربر٬ قادر به ضبط و انتقال داده ها به سرورهای این شرکت نیست. همچنین با وجود پردازش دستورات صوتی بر روی سرور مایکروسافت٬ در واقع آنها قبل از ارسال به این سرورها به متن تبدیل شده اند٬ و داده های فردی نیز به اعداد و مفاهیم برگردانیده می شوند.
البته شاید خود مایکروسافت از کاربرانش جاسوسی نکند٬‌ ولی چه تضمینی هست که به درخواست دولت امریکا٬ امکان چنین کاری را فراهم ننماید؟ به خصوص در رابطه با شهروندان کشورهای خارجی که نه نیازی به مجوز هست و نه اساسا چنین تجسسی قابل اثبات و پیگیری است. هر چه نباشد مایکروسافت اولین شرکتی است که به برنامه پریسم پیوست.

در نهایت به نظر من چنین فناوری هایی به احتمال زیاد سرنوشتی جز تبدیل شدن به وسایلی برای تجسس در امور شخصی مردم ندارند. تازه اگر فرض را بر این بگذاریم که با همین هدف طراحی نشده باشند.

میترا یزدانی دوشنبه 8 اردیبهشت 1393 ساعت 09:37

گزارش: دولت بریتانیا جاسوسی با کینکت را در نظر داشته:

این اسناد اشاره به این دارند که سازمان امنیت بریتانیا با استفاده از دوربین‌های وب‌کم و از طریق مسنجر یاهو به جاسوسی اطلاعات می‌پرداختند. همچنین اشاره شده که این سازمان (GCHQ) قصد داشته تا با استفاده از کینکت (متعلق به کنسول بازی ایکس باکس 360) به جاسوسی بپردازد.
در این اسناد مشخص نشده که علاقه دولت بریتانیا به استفاده از کینکت به عنوان ابزار جاسوسی، حرکتی مشابه با وب‌کم‌ها از طریق یاهو بوده یا خیر. اما در طول مدت زمان 6 ماه در سال 2008، این سازمان توانسته به اطلاعات 1.8 میلیون کاربر دست پیدا کند که رقم کمی نیست. گفته شده که این عملیات Optic Nerve نام داشته که از 2008 تا 2010 در جریان بوده. احتمالا علت استفاده نشدن کینکت به عنوان یک ابزار جاسوسی در این برنامه، عرضه آن در سال 2011 بوده. می‌توان اینگونه گفت که اگر برنامه Optic Nerve تا به امروز هم ادامه داشت احتمالا شاهد استفاده کینکت ایکس باکس وان هم به عنوان وسیله‌ی مانیتورینگ محیط‌های شخصی بودیم.

مایکروسافت در پاسخی رسمی اعلام کرد: "مایکروسافت هیچگاه در مورد این برنامه چیزی نشنیده بود. اما به هر حال ما بسیار نگران گزارشاتی هستیم که نشان می‌دهد دولت به صورت محرمانه قصد به دست آوردن اطلاعات شخصی کاربران را دارد. علت اینکه ما در ماه دسامبر گذشته تغییراتی سازمانی دادیم و رمزگذاری را در سراسر سیستم‌هایمان گسترش دادیم همین بود."
جاسوسی در زمینه بازی‌های ویدئویی طی چند ماه اخیر بسیار شنیده شده که از آخرین آن‌ها می‌توان به دسترسی اطلاعات کاربران از طریق بازی Angry Birds GO توسط سازمان امنیت ملی آمریکا اشاره کرد.

منبع: footofan.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد