ربات های پرنده فیلمبردار در اختیار شرکت های امنیتی خصوصی

این ربات‌ها به دلیل اندازه بسیار کوچکی که دارند تقریبا نامرئی هستند و به دلیل قیمت مناسبی که دارند میتواند در قسمت‌های نظامی مورد استفاده قرار بگیرند،این ربات‌ها بدون سر و صدا هستند و میتواند با کیفیت بسیار بالایی فیلم برداری کنند همچینین این ربات‌ها قابلیت دنبال کردن افراد  با لیزر را دارند . شرکت ژاپنی به تازگی اعلام کرده قصد دارد تعدادی از این ربات های پرنده کوچک را به دوربین های کوچکی مجهز کرده و به شرکت های امنیتی اجاره دهد ،اما مشکل اصلی‌ و عمده این است که آیا این دوربین‌ها فقط برای استفاده‌های نظامی هستند یا در آینده باید نگران این باشیم که هر لحظه یکی‌ از این ربات‌ها در حا‌ل دنبال کردن ما  در تمام جاها از جمله  خیابان ها،کوچه و حتی داخل مغازه‌ها است؟یا فرض کنید این ربات‌ها به دست خبرنگار‌ها برسد،از آن پس کوچکترین اتفاق‌ها در زندگی شخصی‌ افراد به راحتی سوژه ی خبری شده و در روزنامه‌ها یا اینترنت گذاشته میشود و حریم شخصی افراد زیر پا گذاشته میشود!

منبع:ربات-پرنده-دوربین-جاسوسی-شرکت-امنیتی-http://narenji.ir/6447


نظرات 2 + ارسال نظر
زندیه سه‌شنبه 3 تیر 1393 ساعت 22:23

برای جلوگیری از اتفاق ها و جریانهای نقض حریم خصوصی افراد میبایست این شرکتها روبات های تولیدی را با قرار داد و قوانین عدم ایجاد مزاحمت برای سایرین به فروش برسانند.
از دیگر سو باید جنبه ها و کارآیی های دیگر اینگونه روباتها را هم در نظر گرفت.ازینگونه روباتها می توان در نجات افراد از حوادثی چون سیل و زلزله، آتش سوزی و ... استفاده کرد چرا که با توجه به اندازه ی کوچک این روباتها، آنها قادر به ورود و عبور از مسیرهایی که برای انسان خطرناک هستند می باشند.

فریدون احمدوند شاهوردی سه‌شنبه 16 اردیبهشت 1393 ساعت 09:16

این ربات ها علاوه بر مزایای بسیاری که در استفاده های نظامی دارد و یا حتی در آینده در جامعه می تواند داشته باشد معایبی را نیز با خود دنبال می کند.
شاید بتوان بزرگترین عیب این ربات ها را مسدله ی حریم خصوصی آن دانست. با استفاده از این ربات ها کوچکترین مسائل در مورد افراد جامعه افشا می شود و حریم خصوصی افراد نقض می شود.
چه بسا که در آینده این دوربین دست روزنامه نگارها و مطبوعا بیافتد و چه جنجال هایی که در مورد افراد به وجود می آید.
بنابراین مسئولان مربوطه باید قوانینی وضع کنندتا مسئله ی حریم خصوصی افراد را کنترل کند.
در پایان می توانید به لین زیر بروید و کلیپی از فیلمبرداری این ربات را مشاهده کنید.
http://www.aparat.com/v/9yLBi

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد