patent troll اخلاقیات و یا تقلب؟

روبرت برمن یک پتنت ترول است که خودش را به راحتی معرفی کرده است.
و ترجیح میدهد خود را اینگونه بنامد:
"patent assertion entity"
و هیچ ترسی از تبلیغ و توضیح کارش ندارد.
  کمپانی برمن، کپی تله نام دارد  و پتنت ها را می خرد، تا کمپانی هایی که از این پتنت ها استفاده کرده اند، بصورت قانونی تعقیب کند. و در توجیه کارش می گوید: که این کار را برای دفاع از کسانی که دسترسی و قدرت زیادی برای پیگیری اختراعات خود ندارند ، انجام می دهد.
کپی تله به صورت فزاینده ایی در حال افزایش پتنت های خود است ولی در واقع هیچ کار خاصی انجام نمی دهد.
تنها برای زنده نگه داشتن جنبش پتنت ها و محدود کردن اقدامات ضد پتنتی اوباما است.
شرکت های پتنت محور هدف فعالیت های اجرایی اخیر اوباما و کمیسیون تجارت فدرال برای محدود کردنشان می باشد.
منتقدان می گویند این نهادهای ادعای ثبت اختراع مانع نوآوری می شوند وسیستم ثبت اختراع را مسدود می کنند.
دادخواست های مطرح شده در سال گذشته، توسط این نوع شرکت ها  61% اختراعات را در برگرفته است.
اوباما در مورد این شرکت ها می گوید: این ها درواقع خودشان هیچ چیزی تولید نمی کنند و فقط سعی می کنند به ایده ی دیگران حمله کنند و از او پولی بدست بیاورند.
 برمن با این اقدامات موافق است و قبول دارد که از این نوع حرکت ها باید جلوگیری شود.ولی معتقد است که این اقدامات دولت اوباما و رسانه ها به شرکت هایی که اختراعات دیگران را به راحتی استفاده می کنند، قدرت بیش تری می دهد هم چنین معتقد است که نه تمام شرکت هایی که دادگاه می آیند، به درستی از آنها شکایت شده است و نه تمام شکایت ها نادرست است و به پرونده ها باید به درستی رسیدگی شود.
حال نظر شما چیست؟ به نظر شما پتنت ترول ها باید محدود شوند؟ و یا باید به شکایت ها رسیدگی گردد.  

عکس از http://blog.42floors.com/patent-troll-insurance/
منبع و ترجمه از:http://money.cnn.com/2013/07/02/technology/enterprise/patent-troll/
نظرات 3 + ارسال نظر
مژگان فرهیخته چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 ساعت 15:31

در دنیای امروزه تقریبا تمام امور مالی و تجاری که همه ی ما در سراسر جهان مشغول به انجام آن‌ها هستیم دست‌خوش این بازی عمدتا کثیف شده‌اند. کمپانی هایی هستند که عملا کوچکترین اقدامی در جهت تحقیق و توسعه فناوری‌ نداشته‌اند اما با پتنت کردن برخی فناوری‌ها در حال نابود کردن بسیاری از کسب و کارها هستند.

برای نمونه:

کمپانی لندمارک عملا هیچ محصولی را تولید نمی‌کند و حتی هیچ‌گونه خدماتی را نیز از ابتدای امر تا به امروز عرضه نکرده است. با این وجود، آن‌ها صاحب پتنت به شماره 6,289,319 هستند که امتیاز کسب و کار و سیستم تراکنش مالی خودکار را به نام آن‌ها ثبت کرده است.
این کمپانی تاکنون پای افراد بسیاری را از سال 2003 میلادی به دادگاه‌ها باز نموده و از همین راه نیز موفق به کسب درآمدهای چند صد هزار دلاری شده است. لندمارک با ترساندن کسب و کارهای کوچک آن‌ها را مجاب می‌کند تا به جای رفتن به دادگاه و پرداخت جریمه‌های کلان، هزینه استفاده از پتنت‌های این کمپانی را نقدا پرداخت کرده و از کشیده شدن ماجرا به دادگاه جلوگیری به عمل آورند. اخیرا نیز کمپانی Lockwood در اقدامی مشابه، بسیاری از کمپانی‌های مشهور جهان مانند Hitachi، Harely-Davidson و Louis Vuitton را تهدید نموده و آن‌ها را به جرم نقض پتنت خود به دادگاه کشانده است.

منبع:
http://www.zoomit.ir

سید امین صالح خو یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 ساعت 23:21

سلام
دستتون درد نکنه فقط من کامل متوجه نشدم که این شرکتا چه جوری به ایده های دیگران حمله می کنن و از اونا پول در میارن؟
منظور اینه که ایده های اونا رو می دزدن و یا اینکه کار دیگه ای می کنن
اگه میشه یک مثال از کاراشونو بیارید و یا اگه من درست متوجه نشدم یه توضیح مختصر در مورد اون بدید بسیار منون ازتون

همانظور که در درس هم اشاره شد، پتنت ترول ها افراد و یا شرکت هایی هستند که پتنت های مختلف را می خرند ولی از آنها استفاده ای خاصی برای انجام یک کار جدید و یا نوشتن نرم افزار جدیدی نمی کنند. مانند راک استار که اصولا با یک هدف تاسیس شده: خرید و فروش پتنت ها؛ خودش مستقیما از پتنت ها استفاده عملی نمی کند، میشه گف که یک پتنت ترول یا ماسکی برای ۵ شرکتی است که پشت آن هستند. و با بررسی پروژه های پردرامد شرکت های مختلف، سعی می کنند تا در پروژه فوق، نمونه مشابهی از پتنت های خودشان پیدا کنند و از شرکت موردنظر، شکایت کرده و خسارت طلب نمایند. مثلا شرکت راک استار این کارها را انجام می دهد:
ضربه زدن به شرکت های برجسته در عرصه تلفن هوشمند مثل سامسونگ، اچ تی سی، ال جی، و هوآوی که سهم بزرگی در فروش تلفن های اندرویدی دارند.
هر چه مبالغ پرداختی کمپانی ها بابت حق استفاده از پتنت ها بیشتر شود، حاشیه سود آنها کمتر می شود و قدرت رقابتی شان پایین می آید،
امیدوارم توضیحات کامل بوده باشه.

سعید خجسته یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 ساعت 16:46

در مبحث پتنت دو نوع سیستم وجود دارد:

1) (First To Invent) همان سیستم سابق که قانون آن در 16 سپتامبر 2011 توسط رئیس جمهور ایالت متحده امضا شد. طبق این سیستم اگر مخترع اول، نتوانسته باشد از طریق USPTO اختراع خود را ثبت کند و شخص دیگری پتنت همین اختراع را زودتر از او ثبت کند، مخترع اول برای اثبات اینکه در حقیقت او اولین مخترع بوده است می تواند اقدام کند.

2) (First Inventor To File) که قانون آن در 16 مارچ 2013 به تصویب رسیده و بر اساس آن اولین کسی که اقدام به ثبت اختراع خود کند مخترع اصلی محسوب می شود و نتها در صورتی ادعای دیگری برای تصحیح نام مخترع قابل قبول است که نهایتاً ظرف مدت یک سال پس از ثبت اختراع اقدام کرده و بتواند ثابت کند فردی که نام او زودتر از وی ثبت شده است این اختراع را از او که مخترع اصلی است دزدیده است.

به نظر من بهترین راه برای جلوگیری از وقوع این گونه مشکلات، حفظ اطلاعات محرمانه و ثبت سریع هر گونه پتنت است.

منبع شناسی:

http://en.wikipedia.org/wiki/First_to_file_and_first_to_invent

Castro, The America Invents Act and NanotechnologyBusiness 214 (Winter 2011-2012)

ممنون از اطلاعات خوبتون
اما تا اونجایی که من تحقیق کردم. این شرکت ها دیقا همین کارو می کنند یعنی با استفاده از هردو قانون، به سواستفاده و اخاذی از شرکت های بزرگ می پردازند. به این صورت که از یک سری پتنت ها که به نام کس دیگه ایی ثبت شده، شکایت می کنند و ادعا می کنند که این پتنت اول برای اونها بوده و مخترع و یا شرکت جدید، این اختراع را از اونها دزدیده، و این شرکت ها اغلب منتظر می مانند تا یک کمپانی معروف یک اختراع و یا نوآوری جدید بده، تا کارشون رو شروع کنند.
واسه همین فکر نمی کنم حتی ثبت زودتر پتنت ها برای این کمپانی های معروف کارایی داشته باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد