تخلیه تلفنی

موضوعی که در عین سادگی و کم اهمیت جلوه کردنش بسیار مهم و حیاتی هست و به امنیت کشور خدشه وارد کرده است.

تخلیه تلفنی به معنای به دست آوردن اطلاعات از افراد مختلف جامعه توسط تلفن از طریق دشمنان. درواقع اطلاعاتی که از نظر ما اهمیت چندان زیادی ندارد هم چون نام رئیس، همکار، همسر، فرزند یا سایر آمارهای معمولی که در حیطه کاری ما هستند.


اهداف دشمن از تخلیه تلفنی:

1 جمع آوری اطلاعات در خصوص مشکلات داخلی جامعه در راستای بهره برداری تبلیغی

2 شناسایی مشکلات دستگاه های اجرایی دولتی و خصوصی جهت بهره برداری تبلیغی در خصوص ناکارآمد جلوه دادن نظام.

3 کسب اطلاعات در راستای دامن زدن به اختلافات جناح های سیاسی کشور

نکته قابل توجه آن است که قریب به 80 درصد اطلاعات کشور توسط تخلیه تلفنی از تمامی اقشار جامعه به دست دشمنان می افتد. 

و در راستای انجام این کار، آن ها به دنبال اطلاعات بی ارزش از نظر ما ولی بسیار ارزشمند جهت تکمیل پازل اطلاعاتی خود هستند و برای این کار هیچ محدودیت سنی قائل نشده و کودکان 6 ساله تا سالمندان 90 ساله مورد تخلیه قرار می گیرند.


تخلیه تلفنی به دو صورت انجام می گیرد:


الف کنترل تلفن همراه افراد با استفاده از ابزارهای جاسوسی:

طبق تحقیقات به عمل آمده، تلفن های همراه دارای حافظه ای مخفی با ظرفیت بالا جهت ضبط مکالمات و وسیله ای مشابه سیم کارت و هم چنین نوعی باطری بسیار ریز با عمر بیش از 50 سال جهت ارائه اطلاعات گوشی به سرورهای موردنظر است.


راه های مقابله با آن:

1 از شماره گیری سریع استفاده نشود.

2 از تلفن های ساده و ارزان استفاده گردد.

3 با دکمه ستاره و مربع بازی نشود چراکه کنجکاوی سازمان های اطلاعاتی را برانگیخته خواهد کرد.

4 هر چند وقت یک بار سیم کارت جدا شده و با یک فاصله زمانی 3 ساعته مجددا استفاده گردد.

5 شماره های مهم و حساس در گوشی ذخیره نگردد.

6 بعد از مدت زمان مشخصی گوشی تعویض گردد.


ب تماس تلفنی با اشخاص و گرفتن مستقیم اطلاعات از آن ها

در این شیوه ابتدا پازلی تشکیل می گردد که گاهی جهت تکمیل آن سال ها زمان صرف می شود که شامل موارد زیر است:

1 موضوع

2 بررسی افرادی که ارزش سرمایه گذاری دارند

3 طرح سوال

4 هدف قراردادن مرکز اصلی

5 بررسی اطلاعات موازی

6 بررسی شخصیت فرد

7 نوع پوشش (نهاد ریاست جمهوری، قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و ...)


راه های مقابله با آن:

1 هنگام صحبت کردن به خاطر داشته باشیم که نفر سومی در حال شنیدن مکالمه می باشد.

2 تا شخص را نشناختیم به هیچ سوال او پاسخ ندهیم.

3 اطلاعات طبقه بندی شده را به صورت تلفنی بیان ننماییم.

4 از پاسخ گویی تلفن توسط کودکان جلوگیری نماییم.


در هر حال تخلیه تلفنی روشی کهنه اما بسیار کاربردی در خصوص مسائل اطلاعاتی و امنیتی کشور است که امکان دارد گاهی اوقات ما نیز جزئی از پازل تهیه شده توسط دشمن باشیم!!!

نظرات 6 + ارسال نظر
mohsen nahavandi شنبه 7 تیر 1393 ساعت 01:43

خود من به شخصه تجربه ی این گونه تماس ها رو دارم چند سال پیش از خارج کشور تماس گرفتن و گفتن که از یک موسسه غیر انتفاعی هستیم که هدفمون نظر سنجی ایرانیان هست از اونجا که متشخص و موئدب به نظر میرسیدند من هم همکاری کردم و جواب دادم سوالات در مورد علاقه به رئیس جمهور وقت و انتخابات بود باید در نظر داشت که اینگونه تماس ها با اهداف متفاوتی بر قرار میشه و از اونجا که بهترین روش برای پایش جامعه نظر سنجیه از دادن اطلاعات درست نباید ابایی داشت چه که هیچ چیز بهتر از راستی نیست

سید امین صالح خو پنج‌شنبه 29 خرداد 1393 ساعت 10:27

پس از اعلام رسمی حضور کامل سازمان در عراق از سال 1365 ، که مقدمات علنی آن در ملاقات طارق عزیز نایب نخست وزیر عراق با مسعود رجوی در دی ماه 1361 ، فراهم شد و روابط اطلاعاتی و نظامی با عراق رسمیت تبلیغاتی یافته بود ، بالاترین سطح خدمات رسانی ممکن به ارتش عراق در تداوم علیه ایران ، از سوی سازمان انجام شده است .
مسعود جابانی عضو سابق سازمان که خود در عملیات نظامی داخل عراق به شدت زخمی شده است ، درباره نوع روابط سازمان و عراق چنین می نویسد :
" کشور عراق ، زمین و تدارکات و تجهیزات نظامی و لجستیکی و هزینه ارتش آزادیبخش مجاهدین را تأمین می کرد و در مقابل مجاهدین اطلاعات جبهه ها و تحرکات نظامی ایران و شنود بی سیم ارتش ایران را به دولت عراق می داد ..... این عراق بود که کاملاً سازمان را در خدمت خود گرفته بود . " (2)
محمد حسین سبحانی از مسئولان اسبق اطلاعاتی و امنیتی سازمان درباره نحوه هماهنگی عراق و سازمان در زمینه کسب اطلاعات می نویسد :
" ..... استخبارات عراق (سازمان اطلاعات نظامی) از طریق مهدی ابریشمچی ، پرسش های اطلاعاتی مورد نیاز ارتش عراق را در مورد شناسایی محل پل ها ، تأسیسات آب و برق ، کارخانه ها و مراکز اقتصادی و نظامی ایران را به مسعود رجوی می داد و سپس رهبری سازمان نیازهای اطلاعاتی استخبارات عراق را به ستاد اطلاعات سازمان ارجاع می داد . ستاد اطلاعات نیز بعد از کار اطلاعاتی بر روی سؤالات ، اقدام به تهیه پاسخ های آن می کرد ." (3)
به نوشته سبحانی : " مسئولیت ستاد اطلاعات سازمان را تا کنون (سال 1383) مهدی افتخاری ، هادی روشن روانی ، مهدی براعی ، مسعود خدابنده ، حمید باطنی و زهره حسنی بر عهده داشته اند .... در ستاد اطلاعات ، جمع آور اطلاعات نظامی برای عملیات های نظامی و تروریستی مورد نظر بود ." (4)
در این ستاد شبکه شنود وجود داشت که یکی از منابع جاسوسی و کسب اطلاعات برای رژیم صدام حسین بود و شبکه های بی سیمی و مخابراتی ایران را در جبهه های جنگ مانیتور و شنود می کرد .
اعضای سازمان در این بخش ، پیام های رمز فرماندهان ارتش و سپاه را به دلیل آشنایی به زبان فارسی و فرهنگ ایرانی ، با رمز گشایی کشف می کردند . سپس مسئول ستاد اطلاعات پیام های کشف شده را به مهدی ابریشمچی و نهایتاً در اختیار ارتش صدام حسین قرار می داد . در سال 1366 مسئولیت این بخش با محسن سیاه کلاه از اعضای مرکزیت سازمان بود . (5)
مهدی خوشحال عضو سابق سازمان با استناد به اسناد و مدارکی که از همکاری های اطلاعاتی سازمان و عراق در اروپا منتشر شده است ، می نویسد :
" مجاهدین خلق نه تنها به راحتی آب خوردن اطلاعات سری کشورشان را در اختیار عراقی ها قرار می دادند ، بلکه رهبرشان برای خوش رقصی نزد افسران اطلاعاتی عراق ، نه تنها ایرانی بودنش را منکر می شد ، بلکه صریحاً وطن خود را عراق و خون خود را هم عراقی می خواند . " (6)
جمشید طهماسبی یکی دیگر از جدا شدگان سازمان چنین نوشته است :
" .... مجاهدین خلق تبدیل به عوامل نفوذی ارتش عراق و حزب بعث در ایران شدند . با خلوص و اخلاص به نفع ارتش عراق و رژیم صدام حسین جاسوسی کردند ... " (7)
به نوشته اعضا و مسئولان جدا شده سازمان ، علاوه بر روش های مرسوم کسب اطلاعات ، سازمان از ارتباطات خانودگی اعضا و هواداران نیز در بسیاری اوقات بدون اطلاع و موافقت آنان بهره برداری نموده و اطلاعات محرمانه نظامی را از داخل کشور گردآوری کرده و به رژیم صدام انتقال می داد . (8)

آقای صالح خو، لطفا منبع گفته ها را (همان هایی که در پرانتز قرار گرفته اند) اضافه کن

سید امین صالح خو پنج‌شنبه 29 خرداد 1393 ساعت 10:24

اساس تخلیه تلفنی بر غفلت و فریب است، مواظب غفلت خود و فریبکاری دشمن باشید.

از آنجا که گروهک های منافق و برخی عناصر خود فروخته همواره در پی کسب اطلاعات از مراکز دانشگاهی و فعالیت های علمی کشور هستند، جهت اطلاع جنابعالی برخی نکات بارز دربرخورد با این افراد ذکر می گردد.

قانون مجازات اسلامی

ماده 501: هر کس عمدا یا سهوا نقشه ها، اسناد یا اسرار تصمیمات راجع بع سیاست خارجی و داخلی را در اختیر افرادی که صلاحیت ندارند قرار دهد یا از مفاد آن مطلع کند، نظر به کیفیت و مراتب جرم یک تا ده سال حبس محکوم می شود.

شگرد جدید منافقین برای تخلیه تلفنی
بر اساس گزارش واصله اخیرا گروهک منافقین با خرید تعدادی تلفن همراه و انتقال به کشورهایی که قرارداد رومینگ با مخابرات دارند اقدام به تماس با هدف مورد نظر،از جمله مراکز نظامی و انتظامی و سیاسی در جهت تخلیه تلفنی فعالیت می نمایند.از آنجا که پس از برقراری ارتباط در تلفن های دارای نمایشگر، شماره تلفن همراه داخل کشور ثبت می شود،تخلیه شنونده به گمان اینکه تماس از داخل کشور انجام شده است به سهولت تخلیه می شود ، یا در صورت عدم موفقیت تخلیه کننده ،شماره تلفن همراه را که در خارج از کشور در اختیار منافقین می باشد،برای اطمینان به فرد داخل کشور ارائه داده و خواستار برقراری ارتباط تلفنی می شوند.با برقراری تماس،اخبار و اطلاعات لازم مطرح و در اختیار افراد وابسته به گروهک مزبور قرار می گیرد.لذا مراتب برای حفظ هوشیاری لازم و پیشگیری از احتمال اعمال هرگونه شگرد منافقین در تخلیه تلفنی به شما همکار محترم اعلام میگردد.

zand پنج‌شنبه 15 خرداد 1393 ساعت 15:15

طبق اطلاعاتی نویسنده این مطلب اقای صدری قرار دادند معنی تخلیه تلفنی به نوعی جاسوسی غیر آگاهانه می نمیاید . ( تعایرفی که آقای صدری از تخلیه تلفنی داده اند اشتباه می باشد و این تعاریفی که آقای صدری داده اند مربوط به جاسوسی از موبایل ها وخطوط تلفن می باشد ، نه تخلیه تلفنی که روش دومی که ایشان معرفی کرده اند می باشد )
تخلیه تلفنی یکی از ساده ترین روش های جمع آوری اطلاعات می باشد که در آن از مهدنسی اجتماعی استفاده بسیار میشود
به این دلیل که تخلیه تلفنی یعنی اقدام به جمع آوری اطلاعات از طریق افراد آگاه به وسیله مهندسی اجتماعی که برای مقابله یا چنین اعمالی باید به نوشته خانوم fateme.m اشاره کرد .
یعنی وقتی ما کسی صحبت میکنیم ابتدا باید از این موضوع مطلع شویم که کسی که صحبت میکند واقعا همان کسی است که خودش را معرفی کرده ، نه اینکه وقتی بگوید من فلانی هستم ما هم دیگر اهمیتی ندهیم .
در این حال باید به این موضوع اشاره کرد که تخلیه تلفنی یکی از روش هایی است که ضد انقلاب خیلی از آن استفاده کرده و همچنین باعث شهید شدن بسیاری از هم وطنانمان شده است .
اما مهندسی اجتماعی چیست ؟
مهدنسی اجتماعی یعنی هنر متقاعد کردن مردم به افشای اطلاعات محرمانه است . مهندسی اجتماعی به این حقیقت بستگی دارد که مردم از اطلاعات حساس خود بی اطلاع هستند و به امنیت آن ها بی توجهی میکنند.
چهار فاکتور اساسی برای مهندسی اجتماعی عبارتند از :
1- آموزش های ناکافی امنیتی
2-نبود سیاست های امنیتی مناسب
3-وجود داشتن چند بخش درون سازمان
4- دسترسی راحت به اطلاعات


که ما براحتی با آموزش می توانیم جلوی مهندسی اجتماعی و تخلیه تلفنی را بگیریم

منابع:
http://ceh.vn

fateme.m چهارشنبه 7 خرداد 1393 ساعت 10:46

از دیگرراه کارهای مقابله با تخلیه ی تلفنی میتوان به این موارد اشاره کرد:
۱- توجیه همکاران و خانواده که به هر تماس تلفنی پاسخ ندهند و تلفن محل کار همکاران را بدون شناسایی دقیق و قطعی فرد به هیچ کس ارائه ندهند .

۲- اکر طرف تماس گیرنده از موضع و جایگاه بالاتر و با تهدید ، اطلاعات بخواهد ، تاکید می گردد : بر طبق قانون هیچکس چنین اجازه ای نداشته و شما قانونا مجاز به ارائه اطلاعات از طریق تلفن نیستید و قانون صراحتا از شما در مقابل چنین درخواست هایی حمایت می کند .

۳- از دادن اطلاعات و اخبار به افرادی که نمی شناسید و هویت وی برای شما محرز نشده اکیدا خودداری نمایید .

۴- اگر فرد اصرار بر ادامه گفتگو با شما را داشته باشد ابتدا از وی شماره خواسته و سپس شماره را چک نموده و شناسایی نمایید و بعدا با وی تماس بگیرید .( اطلاع رسانی به حراست ) .

۵- معمولا از پوشش ارگان های دولتی مثل بیت رهبری ، دفتر دولت ، وزارتخانه ها ، مجلس و ... برای تخلیه تلفنی زیاد استفاده می شود . در مقابله با چنین مواردی ابتدا نسبت به احراز هویت فرد اقدام نمایید ، اگر هویت فرد احراز نشد با دریافت شماره تلفن تماس ، نسبت به بررسی هویت فرد اقدام نمایید .( اطلاع رسانی به حراست ) .

6- از دادن هرگونه اطلاعات و اظهار نظر در مسائلی که ارتباط به شما ندارد خودداری نمایید .

حامد سلیمانی سه‌شنبه 6 خرداد 1393 ساعت 10:45

مطمئنا نمیتوان منکر این شد که امروزه تلفن همراه یکی از مهمترین نقش ها را در زندگی ما بازی میکند،بنابراین بهتر است به جای پاک کردن صورت مسئله و استفاده نکردن از آن به دنبال راه کار باشیم.مثلا اینکه درجهت تولید تلفن های همراه بومی پیش برویم و به معنای واقعی سعی کنیم تمام قطعات انرا خودمان تولید کنیم نه اینکه فقط مسئول مونتاژ کردن آنها باشیم! و یا اگر نمیتوانیم در حال حاظر به این تکنولوژی دست پیدا کنیم اقداماتی انجام دهیم که باعث کاهش احتمال شنود مکالمات شود:
بررسی و کنترل گوشی های تلفن همراه به لحاظ جاسازی تجهیزات جاسوسی، انفجار و ….
استفاده از نرم افزارهای رمزکننده ها مکالمه.
استفاده از نرم افزارهای رمزکننده پیام کوتاه.
اقدام به نصب و تجهیز محیط و اماکن مسکونی واداری خود به ابــــــزار و وسایل خنثی کننـــده (BUG / RF Detector) .
افراد و اشخاص که دارای مشاغل و فعالیتهای حساس و کلیدی بوده و یا مکالمات آنها از درجه اهمیت بالایی برخوردار است،از مکالمه با تلفن همراه معمولی در مسائل طبقه بندی شده و مهم خودداری و در صورت اظطرار ار تلفنهای همراه ویژه که داری مشخصات ایمنی بالا و مجهز به مدارات
( DVSI ) - Encryption Devices - Vectored for superior speech quality & RSA – RIPEMD /160 &
میباشد استفاده نمایند، این نوع تلفن‌ها به دلیل بالابودن استاندارد ایمنی و مجهز به مدارات ویژه رمز کننده غیرقابل شنود میباشند .

منبع شناسی:
http://en.wikipedia.org/wiki/Crypto_phone
http://en.wikipedia.org/wiki/Secure_telephone
http://www.tochenazi.blogfa.com/post-26.aspx

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد