بی اهمیتی یاهو نسبت به حریم خصوصی کاربران


شرکت یاهو به تازگی اعلام کرده ست که از این به بعد از سیاست do not track برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران استفاده نخواهد کرد!

Do not track یکی از سیاست هایی است که برای حفظ حریم خصوصی کاربران در نظر گرفته شده است. این ویژگی در بسیاری از مرورگرها از جمله کروم و فایرفاکس  وجود دارد، که به صورت پبش فرض غیر فعال است و داده های شخصی  کاربران قابل جمع آوری توسط بسیاری از شرکت ها به خصوص شرکت های تبلیغاتی است.

  این امکان برای کاربرانی که بیش از دیگران به حریم خصوصی خود اهمیت می دهند قابل فعال سازی است. برای مثال در مرورگر فایرفاکس  کاربران برای فعال کردن ویژگی do not trackمی توانند به قسمت option رفته  و در بخش privacy گزینه tell sites I don’t want to be tracked را انتخاب کنند.  

ویژگی Do Not Track به صورت پیش فرض در IE 10 فعال است و همین امر موجب شد تا کمپانی های تبلیغاتی اعلام کنند که این کار مایکروسافت تاثیر منفی بر صنعت خواهد گذاشت. زمانی که ویژگی Do Not Track فعال است شما می توانید تنظیمات شخصی خود را اعمال کنید. برای انجام این کار بر روی آیکن Settings کلیک کرده و از زیر منوی Safety گزینه Tracking Protection را انتخاب کنید. پنجره Personalized Tracking Protection List نمایش داده خواهد شد که از طریق آن می توانید یک لیست شخصی از سایت هایی را که نمی خواهید شما را ردیابی کنند، داشته باشید. اگر شما گزینه Automatically block را انتخاب کنید، اینترنت اکسپلورر ۱۰ به صورت خودکار همه آنها را بلاک خواهد کرد.

 

یاهو یکی از اولین شرکت هایی بود که استفاده از do not track را پشتیبانی کرد. و این امکان را برای کاربران به وجود اوردند که از مانیتورینگ فعالیت های انلاین انها جلوگیری شود. حال این شرکت اعلام کرده است که هنگام استفاده کاربران از این سایت، از سیاست do not track استفاده نخواهد کرد. و تنظیماتی که در بسیاری از مرورگرها مانند فایرفاکس و کروم برای بلوکه کردن دسترسی افراد و گروه های ثالث به سوابق استفاده کاربران از وب و جمع آوری اطلاعات در این زمینه وجود دارد، در این سایت قابل فعال شدن و استفاده نیست. کاربرانی که از یاهو استفاده می کنند حریم خصوصیشان بیش از پیش نقض خواهد شد که موجب عدم استفاده کاربران حامی حریم خصوصی از این سایت خواهد شد.


منبع:http://itanalyze.com/news/2014/05/05/24666.php

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد