نرم افزارهای جاسوسی و سرقت اطلاعات:


استفاده از پیوندهایی که بین صفحات وب وجود دارند، ممکن است باعث ارسال و اجرای یک نرم افزار جاسوسی در سیستم شما شود.

بیشتر نرم افزارهای جاسوسی در پوشه برنامه‌ها، به عنوان یک برنامه دیگر نصب می‌شوند. بعضی از نرم افزارهای جاسوسی نیز در رجیستری  ویندوز ذخیره می‌شوند که در این صورت شناسایی آنها سخت می‌شود.

بعضی از برنامه های جاسوس شروع به جمع آوری اطلاعات میکنند. اما بعضی از انواع نرم افزارهای جاسوسی ممکن است اطلاعات مربوط به تک تک کلیدهای صفحه کلید را که استفاده می‌کنید (شامل کلمات عبوری که شما جمع آوری می‌کنید و اطلاعات مربوط به تک تک اسناد و صفحات گسترده‌ای را که شما مشاهده می‌کنید و حتی در وب سایت‌هایی را که به آنها دسترسی دارید)، جمع آوری کرده و حتی فایل‌های شما را به دنبال هرچیزی که شبیه به شماره کارت اعتباری باشد، جست و جو و شناسایی کنند. این گونه اطلاعات ممکن است در فایل‌هایی به نام کوکی ها ذخیره شده باشد.

البته کار این نرم افزارها به زیر و رو کردن اطلاعات محدود نمی شود.این نرم افزارها تقریبا قادرند هرکاری را که کامپیوتر ما انجام میدهد را انجام دهد و یا حتی صفحه ی پیش فرض مرورگر مارا عوض کند.

میتوانند به وب سایت هایی که مورد علاقه ما هستند وارد شوند.

این نرم افزارها میتواننداطلاعاتی را که از ما سرقت کرده اند را به طراح نرم افزار ارسال کنند.

اگر برنامه از نوع تبلیغ افزار باشد، در این صورت از اطلاعات دریافتی برای نمایش تبلیغاتی استفاده می‌کند که ممکن است برای شما جالب باشند.

ضد جاسوس ها:

تلاش کردن برای حذف چنین نرم افزارهایی تقریبا ناموفق است این نرم افزارها وجود مارا در همه جا شناسایی میکنند.برخی از این نرم افزارها به گونه ای طراحی شده اند که پس از حذف دوباره نصب میشوند. بهتر است به جای انجام  این کار از برنامه‌‌هایی نظیر  Spybot Search and Destroy استفاده کرد که از بهترین نرم افزارهای ضد جاسوسی است.ولی با این وجود نمیتواند همه ی نرم افزارهای ضد جاسوسی را شناسایی و منحدم کند.

منبع:http://www.tebyan.net

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد