NSA از سال 2008 با نصب برنامه جاسوسی، اطلاعات iPhone را ضبط می کند

بر اساس اسناد فاش شده از NSA توسط مجله آلمانی Der Spiegel، که منتشر شده NSA از سال 2008 با نصب نرم افزاری به اطلاعات آیفون دست یافته است. این نرم افزار در قالب برنامه ای به نام DROPOUTJEEP است. که تمام پیام هایی که به صورت SMS و یا صوتی هستند و تمامی افراد موجود در لیست تلفن و همچنین به بسیاری از اطلاعات کاربران دسترسی دارد.

این برنامه حتی می تواند از راه دور نیز کنترل و فعال شود. تمامی اطلاعات بدست آمده به صورت رمزنگاری شده به NSA ارسال می شود. به گزارش این مجله، NSA همچنین اقدام به کرک اندروید و بلک بری نیز کرده است.

اما اپل به این خبر شدیدا واکنش نشان داده و آن را تکذیب کرده است.

حال می توان گفت با توجه به قوانین بین الملل کشورها آیا NSA برای حفظ امنیت ملی خود مجاز به جاسوسی در سطح وسیعی از این اطلاعات است؟ آیا اپل آگاهانه در همچنین برنامه ای با NSA همکاری کرده است؟ 

می توان گفت اگر شرکت اپل به صورت آگاهانه اقدام به همچنین کاری کند، اعتماد مشتریان خود را از دست می دهد و بنابراین از این کار خودداری می کند حتی اپل و هفت شرکت دیگر در ماه دسامبر طی یک نامه سرگشاده که آن را به اوباما فرستادند، خواستار تصحیح این اقدامات شدند.

منبع: 

http://www.forbes.com

نظرات 4 + ارسال نظر
haniye ahmadi شنبه 7 تیر 1393 ساعت 08:39

به نظر من کار NSA درست نبوده است. به دلیل اینکه مخفیانه برنامه ای را در موبایل های افراد کار گذاری کرده و از آنها سواستفاده کرده است.این در حالی است که کاربران آنها از این جاسوسی بی اطلاع هستند و جاسوسی NSA در این سطح وسیع اطلاعاتی کاملا نادرست و اصولا کاری غیر اخلاقی است و حریم خصوصی را نقض می کند.

reyhane tarlani جمعه 6 تیر 1393 ساعت 21:54

این اندروید هم تبدیل به چالش بزرگی برای خودش شده است.عده ای چنان از امن بودن آن سخن میرانند ودفاع میکنند و عده ای هم چنان از آن نقد میکنند که آدمی بر سر دو راهی قرار میگیرد.به نظر من و با توجه به مدارک موجود میتوان با قاطعیت اظهار کرد که اندروید امن نیست.و از اطلاعات کاربران سو استفاده میشود.حال سوال جالبی که واقعا ذهن بندرو مشغول کرده اینست که آیا از ابتدا این مساله برنامه ریزی شده بوده؟یا خیر؟به نظر من با توجه به دادگاههای سوری شکل گرفته این قضیه برنامه ریزی شده بوده چرا که هرکاه اعتراضها از حد عادی میگذرد دادگاهی فرمالیته صورت میگیرد و تمام!

عاطفه نوروزی پنج‌شنبه 5 تیر 1393 ساعت 23:39

همان طور که در متن این پست اشاره شد براساس افشاگری های اسنودن NSA توانایی جمع آوری اطلاعات از گوشی های بلک بری، آیفون و تمام وسایلی که با سیستم اندروید کار می کنند را داراست.
و شرکت اپل هم اعلام کرده است که در مورد برنامه ها و تجهیزاتی که NSA برای جمع آوری اطلاعات تولید می کند همکاری نداشته است. اما در این جا باید به این نکته توجه کرد که شرکت های دیجیتالی مانند اپل اگر درخواستی از طرف مقامات امنیتی آمریکا به حکم دادگاه مبنی بر فاش اطلاعات دریافت کنند باید این اطلاعات را در اختیار این سازمان ها قرار دهند.
همچنین در مورد جاسوسی های وسیعی که در زمینه های مختلف انجام می شود با توجه به اینکه افراد بی اطلاع هستند و رضایت آگاهانه ندارند و ممکن است بر اساس این اطلاعات تصمیم گیری های اشتباهی در مورد آنها بگیرند به این دلیل کار NSA غیر اخلاقی و اشتباه است.

zand پنج‌شنبه 15 خرداد 1393 ساعت 15:37

این امر هم در آندروید به صورت غیر رسمی اتفاق افتاده است . به این نحو که قبل از اندروید 2.0.3 شما نمی توانستید برنامه هایی غیر از برنامه های گوگل پلی استور نصب بکنید اما بعد از این ورژن شما می توانید با غیر فعال کردن گزینه ای به خود این اجازه را بدهید که از هر سایتی برنامه را بگیرد .
به این ترتیب اجازه ورود سازمان های جاسوسی و یا حتی افراد فرصت طلب به گوشی های اندروید داده شد .
در هنگام نصب برنامه بر روی گوشی اندروید خود باید به بعضی موارد دقت کرد ، خصوصا وقتی زبان اول ما انگلیسی نیست .
شما هنگام نصب برنامه با صفحه ای مواجه میشود که از شما درخواست هایی دارد ، که طبق معمول کسی 30 ثانیه وقت صرف خوندن آنها نمی کند ، اگر شما هنگام نصب وقت بگذارید و این اجازه نامه permission را بخوانید متوجه این موضوع میشوید که اکثر برنامه هایی که ما نصب میکنیم مکانی غیر از گوگل پلی استور است (بدلیل تحریم ) پس ما باید حتما این اجازه ها را بخوانیم (به دلیل اینکه اکثر برنامه هایی که بر روی گوگل پلی استور قرار دارند از نظر امنیتی چک میشوند ) و این اجازه نامه ای که ما میخوانیم از ما درخواست هایی دارد که برای نصب برنامه ما باید این اجازه ها را بدهیم مانند دسترسی به اینترنت یا دسترسی به شماره های تلفن ( این یکی از راه های فرار گوگل از زیر زربین بود به این دلیل که ما خودمان به برنامه ها اجازه می دهیم و آنها کاری را بدون اطلاع ما انجام نمیدهند )
به عنوان مثال برنامه هایی هم وجود دارد که به دلیل محبوبیت زیاد اکثر افراد اقدام به نصب آن می کنند مثل بازی جذاب و محبوب angry bird که از اینترنت و شماره های موجود بر روی موبایل استفاده میکرد ( حتی وقتی این درخواست ها ربطی به بازی نداشته باشد بازهم مردم این برنامه را نصب میکنند ) که باعث استفاده ثانویه از این اطلاعات میشود .
باید به این موضوع توجه کرد که کار این برنامه ها کاملا درست بوده و کاری خلاف میل ما انجام نمی دهند اما فقط از بی توجهی ما سو استفاده میکنند و ممکن است که از این اطلاعات استفاده های ثانویه نیز داشته باشند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد