پاک کردن سوابق در گوگل

بعد از این که دادگاه اروپا رأی داد که گوگل باید اطلاعات  تاریخ مصرف گذشته افراد را از دور خارج کند، این ‌شرکت برای کسانی ‌که می‌خواهند فراموش شوند یک فرم آنلاین باز کرد.

حالا  تنها در یک روز ۱۲ هزار نفر در اروپا  این فرم آنلاین را برای حفظ حریم خصوصی خود پر کرده‌اند تا سوابق آنها از اینترنت پاک شود.

این حکم دادگاه اروپا در نتیجه شکایت یک اسپانیایی صادر شد که معتقد بود اطلاعات مربوط به بدهی‌های سابقش با وجود این که این بدهی‌های پرداخت شده اند هنوز در گوگل قابل دسترسی است و برایش مشکل ایجاد می‌کند.

بعد از این حکم تعداد زیادی از افراد به گوگل مراجعه کردند تا برخی اطلاعات در موردشان از نتایج جستجوی گوگل خارج شود. حالا گوگل یک فرم آنلاین درست کرده و از این افراد می‌خواهد که مشخصات و لینک‌هایی که  از نظرشان قدیمی شده و باید از دور خارج شوند وارد کنند. همه کسانی که این تقاضانامه را پر می‌کنند باید کارت شناسایی عکس دار خود را نیز اسکن کنند و بفرستند تا از تقلب جلوگیری شود.

در روز نخست ارائه فرم آنلاین فراموشی اطلاعات قدیمی و تاریخ مصرف گذشته، ۱۲ هزار نفر تقاضای از پاک کردن اطلاعات خود از این موتور جستجو را داشته‌اند

منبع خبر :http://www.cnet.com  تاریخ 13 خرداد 93

آیا پاک کردن اطلاعات از اینترنت ممکن است؟ به نظر من این امکان گوگل برای پاک کردن سوابق از گوگل تا حدی راه حل خوبی است اما آنچه در مورد اهمیت دارد تاثیر گذاری این عمل است.آیا این عمل فایده ای در بر دارد؟زیرا آنچه که آنلاین شد آنلاین بافی می ماند حتی اگر در بزرگترین موتور جستجوی دنیا یعنی گوگل پاک شود ممکن است افراد دیگری(حقیقی یا حقوقی) آن را از قبل داشته باشند و بتوانند آن را دوباره در دستری قرار دهند.

با پاک شدن اطلاعات از گوگل دیگر امکان دسترسی به آن برای عموم به راحتی تایپ یک عبارت و یک کلیک نیست و باعث می شود مشکلات کمتری برای فرد صاحب اطلاعات پیش بیاید و اما تنها گوگل موظف به انجام چنین عملی است و یا سایر موتورهای جستجو نیز باید این عمل را انجام دهند؟

اگر شما نیز خواستار پاک شدن اطلاعات خود از گوگل هستید سریعتر این فرم را پر کنید.

نظر شما در مورد این اقدام گوگل چیست؟ تا چه حدی تاثیر گذار است؟

نظرات 2 + ارسال نظر
mina zamani شنبه 7 تیر 1393 ساعت 23:25

به نظر من این اقدام گوگل در زمینه حفظ حریم خصوصی اقدامی مفید است زیرا ممکن است فردی دچار نقض حریم خصوصی شده باشد و بدون اینکه اطلاعی داشته باشد اطلاعاتش بر روی اینترنت منتشر شده باشد و به زندگی و حریم خصوصی اش صدمه وارد شده باشد. این فرد با استفاده از این امکان گوگل می تواند اطلاعات خود را از اینترنت پاک کند ولی نکته قابل توجه در تاثیرپذیری این اقدام برای حفظ حریم خصوصی است زیرا همانطور که همه می دانیم آنچه بر روی اینترنت و وب قرار می گیرد غیر قابل پاک شدن است. از نظر من تا حدود زیادی تاثیر مفیدی دارد زیرا ممکن است اطلاعات مربوط به گذشته دور افراد باشد و فراموش شده باشد و اگر از روی اینترنت نیز پاک شود از سواستفاده افراد از اطلاعات جلوگیری می کند.

فاطمه روشن دوشنبه 19 خرداد 1393 ساعت 23:52

طبیعتا حفظ حریم خصوصی و شخصی دیگران باید در هر شبکه و سازمانی رعایت بشه ، استقبال 12 هزار نفری در یک روز هم نشانگر همین امر میتونه باشه که همه افراد جامعه خواستار حفظ اطلاعات شخصی خودشون هستند. این عمل از سوی گوگل گر چه یه کم دیر و به واسطه شکایت صورت گرفته اما بازهم به نظر من کار بسیار خوب و تاثیرگذاری میتونه باشه و به قول معروف «ماهی رو هروقت از آب بگیری تازه است!» پس در نتیجه این عمل حداقل افرادی که اطلاعاتشون رو میتونن پاک بکنن و دیگه قابل دسترسی نباشه از حق حریم خصوصی بهره مند میشن و همچنین فضای مجازی هم از امنیت بالاتری برخودار میشه و حریم خصوصی کاربران هم رعایت خواهد شد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد