حریم شخصی دانش آموزان

ذ رشد روز افزون  استفاده از تکنولوژی به دانش اموزها اجازه جمع آوری مقدار زیادی اطلاعات رو داده است . کنترل اطلاعات شخصی توسط دانش اموزان از دست رفته و خطر نقض حریم شخصی افزایش چشم گیری پیدا کرده است.در این پست ما  به بررسی قانون اساسی امریکا که به دانش اموزان کنترل دوباره اطلاعات در مورد زندگیشان  را می دهد ، می پردازیم  

 در فضای اموزشی جدید دانش اموزان بیشتر مورد تعقیب و تفحص قرار میگیرند . در زمانی که تکنولوژی سود هایی دارد اما متناسبا  خطر نقض حریم شخصی را افزایش میدهد.این موضوع در چند ماه گدشته در ایلات متحده نگرانی هایی را به وجود اورده است که چگونه حریم شخصی دانش اموزان و اطلاعات انها در امنیت باقی بماند .این نگرانی ها تا زمانی توجه  سناتور ها و افراد کنگره را جلب کرد ادامه پیدا کرد  . به غیر از این بحث که بهترین روش برای حفظ حریم شخصی دانش اموزان چیست  یک چیز کاملا روشن شد و ان این بود که خود دانش اموزان دوباره  اختیار اطلاعاتشان را در دست بگیرند چون این اطلاعات مستقیما در اینده ان ها تاثیر خواهد داشت.

 

در این راستا اعلامیه  حفظ حریم خصوصی مشتریان توسط رییس جمهور امریکا که بر اساس  شیوه نمایش اطلاعات   مدارس و دانشگاها بود اجازه جمع اوری یعضی از اطلاعات دانش اموزان  را که در پایین امده است ، داد .این حقوق از والدین یا قیم های قانونی به دانش اموزان منتقل میشود زمانی که به 18 سال رسیده باشند با در دانشگاهها حضور پیدا کنند.

1-      دسترسی و اصلاح: دانش اموزان حق دسترسی و اصلاح  اشتباهات ، اطلاعات گمراه کننده ، پرونده های نا مناسب را بدون در نظر گرفتن اینکه این اطلاعات توسط چه کسی جمع اوری شده و یا توسط چه کسی نگهداری میشود را دارند.

2-      متمرکز سازی مجموعه: دانش اموزان می توانند به طور منطقی اطلاعاتی را که شرکت ها و مدارس جمع اوری میکنند را محدود کنند .

3-      احترام به متن : دانش اموزان این حق را دارند که ، از شرکت ها و مدارس این انتظار را داشته باشند که  اطلاعات انها صرفا در زمینه ای فاش میشود  که دانش اموزان این اطلاعات را فراهم کرده اند .

4-      امنیت : دانش اموزان این حق را دارند که اطلاعات را امن کنند و مسئول شیوه های نگهداری اطلاعات باشند.

5-      شفافیت : دانش اموزان این حق را دارند که اطلاعات را  شفاف کرده و وضیعیت دسترسی اطلاعات ، شیوه های امنیتی  را تغییر دهند .

6-     پاسخ گوئی:    دانش اموزان این حق را دارند که مدارس و شرکت های خصوصی را برای پیوست به اعلامیه حفض حریم شخصی دانش اموزان ، پاسخگو داشته باشند.

 

به نظر من تمام این قوانین توجیه درستی دارند  نظر شما چیست؟؟؟

 

منبع:

epic.org

washingtonpost.com

markey.senate.gov

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد