عینک های گوگل

عینک گوگل  یا google glass که توسط بابک پرویزو استیو لی و سباستین ترون به جهانیان معرفی شد یک طراحی ساده و قابل پوشیدن برای کاربران ایجاد کرده است که دارای وزنی کمتر از یک عینک آفتابی می باشد و روش استفاده آن به این صورت بوده است که یکی از چشم های کاربران آزاد و بدون شیشه می باشد و چشم دیگر با داشتن شیشه مخصوص اطلاعات را منعکس کرده و به کاربر اجازه مشاهده آنرا می دهد و می تواند از تمامی تصاویر و اتفاقات اطراف وی فیلمبرداری کرده و آنها را برای شخص استفاده کننده نمایش بدهد همچنین این عینک قابلیت جستجو در وب سایتها و پخش موسیقی را نیز فراهم کرده است.

اما مسایل حریم خصوصی این عینک که بسیاری از شرکتهای بزرگ و دولتها را نگران ساخته است ب شرح زیر است:

google glass برای چه مواردی استفاده می شود؟

چه اطلاعاتی را ضبط و پخش می کند؟

آیا این عینک اطلاعات کشف شده را به طراحان آن مخابره میکند؟

آیا راه ورود هکرها به زندگی شخصی افراد هموارتر شده است؟


و سوالات بسیاری که همگی ناشی از حفظ حریم خصوصی افراد میباشد و متاسفانه تا کنون گوگل پاسخی برای رفع این نگرانی ها منتشر نساخته است. و هم چنین میتوان ریشه اصلی این نگرانی هارا در این مسیله جستجو کرد که شرکت سازنده یعنی گوگل برای تولید عینک خود با نهادهای امنیتی در ارتباط نیست و این مسله باعث ایجاد ناامنی در بین افراد و ترس از فاش شدن مسایل شخصی و خصوصی آنان شده است. و شرکت گوگل به راحتی با بکارگیری این وسیله میتواند علاوه بر ردیابی مکان و مسیر کاربران میتواند به آنچه که آنان مینگرند نیز دسترسی پیدا کنند.


و مهمترین مسله نگران کننده در زمینه حریم خصوصی این عینک مطرح نمودن این سوال است که آیا این عینک برای تعقیب افراد مورد استفاده قرار میگیرد یا خیر؟؟

منبع:

http://www.cyberpolice.ir/information/24671

نظرات 1 + ارسال نظر
arezoo-shirazi جمعه 6 تیر 1393 ساعت 14:36

به نظرم گوگل با این محصول خود میتواند دست به جاسوسی زده و حریم خصوصی افراد را نقض کند.
گوگل با این دستگاه به راحتی قادر به کنترل، پایش و ذخیره اطلاعات پیرامون این دستگاه ها است و هیچ تضمینی هم برای حفظ حریم مصرف کنندگان وجود نداشته و نخواهد داشت. زیرا با استفاده از این اطلاعاتی جمع آوری شده توسط این دستگاه احتمال این وجود دارد که گوگل به سیستم های هوشمندی که بطور روزمره استفاده می کنیم – از قبیل تلفن همراه، مانیتور، لپ تاپ و تلویزیون های هوشمند دسترسی داشته باشد که این لزوما مورد خوشایند افراد نیست.
حتی ممکن است از این اطلاعات استفاده ثانویه کند که این نیز خوشایند افراد نیست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد