تلویزیونهایی که مخاطب را تماشا می‌کنند

شرکت اینتل اعلام کرده است که تلوزیونی ساخته است که دوربینی دارد که قابلیت مشاهده  تماشاگران را دارد و متناسب با کاری که آن ها انجام می دهند برایشان تبلیغات  پخش می کند. با انتشار این خبر بسیاری از افراد به امکان نقض حریم خصوصی توسط این تکنولوزی هشدار دادند. 

شرکت اینتل به عنوان سازنده میکرو تراشه هایی که در رایانه های شخصی وجود دارد، بخش کاملا جدیدی را با عنوان اینتل مدیا راه اندازی کرده که برای یکی از محصولات تلویزیونی اینترنتی باعنوان " اورویلیان" بازاریابی می کند.

اریک هاگرز نایب رئیس اینتل مدیا اظهار داشت: "این خدمات جدید به کاربران تلویزیونی خدمات شخصی تر ارائه می کند و درباره آنها اطلاعات جمع کرده به شخصیت آن ها اهمیت می دهند. "

چالشها درباره خدمات این نوع تلویزیون ها افزایش می یابد، اما طراحان این  تکنولوزی گفته اند که توانایی شناسایی کاربران بسیار مهم و کاربردی است.با توجه به این که تلویزیونهای امروزی هیچ چیز درباره مخاطب خود نمی دانند و یک نوع خدمات را برای همه افراد با یک نوع سلیقه ارائه می دهند.

اما سوال اینجاست که ارائه دادن خدماتی نوین به کاربران و داشتن نوعی جدید از تعامل که به واسطه ی آن کاربر می تواند برنامه ها و تبلیغات دلخواه خود را نگاه کند به این می ارزد که توسط یک دوربین مشاهده شده و اطلاعاتش ثبت شود؟ 

به نظر شما استفاده از این تکنولوزی چه خطراتی می تواند داشته باشد به خصوص در زمینه نقض حریم خصوصی؟  

|daneshgahnews.com

نظرات 2 + ارسال نظر
احمد رسولی جمعه 6 تیر 1393 ساعت 12:44

به نظرم تو ایران که همه شبکه هاش کاملا پایش میشه و همه محتوایی که توی تلویزیون ایران هست خیلی با هم در تضاد نیست و خیلی تنوع محتوا وجود نداره نمیتونه خیلی حریم آدما رو نقض کنه . اما در نظر بگیرین حالتی رو که مثلا تو یه کشوری کلی شبکه وجود داشته باشه با انواع و اقسام محتواهای مختلف اعم از سیاسی و اجتماعی و ... که این تکنولوژی میتونه خیلی حریم خصوصی آدما رو نقض کنه و اون ها رو بر حسب چیزایی که میبینن دسته بندی کنه و حالا در قدم های بعدی از این اطلاعات به منظورای مختلفی استفاده کنه..
به نظرم توی ایران خیلی مشکلی نداره!

سید امین صالح خو پنج‌شنبه 29 خرداد 1393 ساعت 10:46

به نظر من در این که این تکنولوژی حریم خصوصی را نقض می کند هیچ شکی وجود ندارد چون احتمال ارسال اطلاعات ما به شرکت سازنده به شدت بالا می رود ولی جنبه خوب این قضیه نیز وجود دارد و آن هم در بخش سانسور مطالب نمایش داده شده در تلویزیون است ، اگر تلویزیون طوری طراحی شود که متناسب با سیاست گذاری افراد خانواده رفتار نماید در این صورت میتوان دست رسی کودکان را به تلویزیون در ساعت های خاص محدود کرد و همچنین از دست رسی آنها به برخی شبکه ها و یا مطالب نیز شاید بتوان جلوگیری کرد؟
من به شخصه نمی دانم که تلویزیون های اینتل چنین قابلیتی را دارند و یا خیر ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد