نحوه تشخیص کپی بودن مطالب توسط گوگل

در واقع این سوال برای خود من به وجود آمده بود که یک موتور جستوجو گر به عنوان مثال گوگل چگونه می فهمد یک سایت مطالبش کپی است یا نه و این که کپی رایت را رعایت کرده است یا خیر؟ولی با کمی تحقیق متوجه شدم که به طور کلی چند راه برای این کار وجود دارد.

راهکار های موتور های جستوجو:

1- عنوان مطالب

گوگل زمانی که به یک سایت می رود در آن ابتدا به عنوان مطالب که شناساگر آن محسوب می شود توجه می کند و زمانی که می بیند عنوان مطلبی با عنوان یک مطلب در یک سایت دیگر یکسان است متوجه می شود کپی صورت گرفته است.البته گوگل این کار را با استفاده از کلمات و ترتیب آن ها انجام می دهد.

2- عکس ها و تصاویر

گوگل می تواند به راحتی اندازه،لینک روی عکس و رنگ بندی آن را تشخیص دهد و بفهمد که یک عکس کپی است یا نه.به همین دلیل پیشنهاد می شود که از عکس های کمیاب و یا ساخته خودتان استفاده کنید.البته همان طور که می دانید می توان از عکس استفاده نکرد.پس بهتر است آدرس سایت خود را با رنگ های متفاوت بنویسید.

3- محتوا مطلب

گوگل در این بخش همانند بخش اول کلمات را تفکیک و سپس به ترتیب آن ها توجه می کند.

4- لینک ها

این بحث را شاید بتوان مهم ترین بحث معرفی کرد چرا که هر سایتی برای مشخص شدن این که مطلب متعلق به کیست بار ها و بار ها لینک هایش را در مطالبش می گذارد.البته با یک کلیک می توان تمام لینک ها را حذف کرد.

-سوال: حالا گوگل از کجا می فهمد اولین بار چه کسی مطلبی را منتظر کرده است و بقیه کپی کرده اند؟  

 

منبع: 

chasbnak.ir

نظرات 3 + ارسال نظر
mohammad چهارشنبه 15 بهمن 1393 ساعت 15:55 http://tablokar.ir

حالا واقعا گوگل از کجا می فهمه چه سایتی از کجا کپی کرده ؟ مثلا اگر یه وب لاگ با بازدید کم یه مطلبی بذاره و یه سایتی با بازدید و رنکینگ بالا اون مطلب رو کپی کنه - بالطبع گوگل مطالب سایت پر بازدید رو سریعتر ایندکس میکنه و وبلاگ رو نادیده میگیره . آیا غیر از اینه ؟

mona elyasi دوشنبه 2 تیر 1393 ساعت 10:52

موتورهای جستجو برای تشخیص اینکه اولین بار مطلب را چه کسی در سایت قرار داده از تاریخ و ساعت انتشار آن استفاده می کنند.

سید امین صالح خو پنج‌شنبه 29 خرداد 1393 ساعت 10:33

افرادی که مطالب را کپی می کنند معمولا این کار را به ۲ صورت انجام می دهند ,اولین روش آنها کپی کردن کل مطلب و انتشار آن در وبلاگ خود استو دومین کار هم استفاده از آر اس اس ( Feed Rss ) سایت است. در روش اول گوگل متوجه زمان انتشار مطلب از سوی شما و کپی شدن مطلب از سوی شخص می شود و می تواند به راحتی لینک شما را به عنوان منبع اصلی معرفی کند.اما در دومین روش چون شخص کپی کننده از آر اس اس سایت شما استفاده می کند , به محض انتشار مطلب از سوی شما در سایت شخص نیز انتشار می یابد و گوگل نمی تواند منبع اصلی را تشخیص دهد.به همین خاطر آموزش ساده ای را به شما می دهیم تا با کپی کاران مقابله کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد