نقض حریم خصوصی توسط گوگل پلاس

گوگل در اقدامی عجیب هزاران نفر از کاربران سرویس نوپای خود به نام گوگل پلاس را اخراج یا حساب کاربری آنها را به حال تعلیق درآورد.

به نقل از سی ان ان، این اقدام گوگل باعث شد این افراد در دسترسی به دیگر خدمات روزمره گوگل هم دچار مشکل شوند.

کارشناسان می گویند این اقدام عجیب گوگل تمامی کاربرانی را شامل می شود که با اسامی مستعار به دنبال استفاده از این سرویس هستند.

در واقع گوگل کاربران گوگل پلاس را مجبور به استفاده از اسامی واقعی کرده تا از هویت آنها اطلاع داشته باشد. اقدامی که به معنای نقض حریم شخصی کاربران است چون بسیاری از افراد تمایلی ندارند اطلاعات هویتی واقعی خود را در اختیار گوگل قرار دهند.

افشای بی توجهی گوگل در زمینه حفظ حریم شخصی کاربران در سال های اخیر موجب شده بسیاری از کاربران خدمات این شرکت از نام های مستعار استفاده کنند. حال گوگل این حق را به بهانه های امنیتی از کاربرانش سلب کرده است.

با توجه به اینکه نمایه یا پروفایل کاربران گوگل پلاس برای عموم بر روی اینترنت قابل دسترس است مجبور کردن آنها به افشای هویت واقعیشان می تواند باعث سوءاستفاده گسترده هکرها و ویروس نویسان شود. اما گوگل می گوید برای جلوگیری از ارسال هرزنامه و پیام های مخرب و عدم ایجاد نمایه های قلابی این کار را کرده است.

علیرغم اعتراض های گسترده کاربران گوگل هنوز سیاست خود را در این زمینه تغییر نداده است و استفاده از عدد و علائم نامانوس و کاراکترهای غیرمرتبط را برای کاربران پروفایل های گوگل پلاس ممنوع کرده است. 

کارشناسان می گویند این اقدام عجیب گوگل تمامی کاربرانی را شامل می شود که با اسامی مستعار به دنبال استفاده از این سرویس هستند.

منبع: http://www.bartarinha.ir/fa/news/5927

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد