ترمی که گذشت و آموخته ها

این ترم هم مثل بقیه ترم ها گذشت و اکثر ما هم به احتمال زیاد آخرین ترمی بود که پشت سر گذاشتیم .

درس آی تی دو هم فردا امتحانشه !  هر درسی که پاس کردیم خصوصیات خودش رو داشت و اما درمورد آی تی دو  من خودم شخصا تا همین چند ترم پیش اصلا فکر نمیکردم این درس اینجوری باشه همیشه خیال می کردم یه در برنامه نویسی یا مرتبط با اونه ! شما چطور ؟

من که از این درس خوشم اومد حالا بگذریم که مطالب چطور بودن اما در کل از یه جنبه جدید به دنیای کامپیوتر نگاه کردیم و اخلاقیات این حوزه برامون روشن شد تا حدودی.

هر فصل حرفای جدید و خاصی برای گفتن داشت مثلا فصل نظریات اخلاقی. به نظر شما تا چه حد می تونیم به شکل کاربردی ازشون استفاده کنیم ؟ آیا در مورد همه تصمیم گیری ها میشه دو دسته نتیجه گرا و ظیفه گرا رو تفکیک کرد؟ به نظر من که نه بیشتر اوقات باید ترکیبشون کرد .

فصلی که در مورد کپی رایت و کپی لفت صحبت میکرد هم بد نبود . باعث شد با خیلی مفاهیم و نماد ها آشنا بشیم . بعد این فصل من ته دلم گفتم کاش ایران هم قانون کپی رایت رو رعایت میکرد شما چطور ؟ به نظرتون بهتر نبود ما ایرانی ها هم یه کم قانون مند بشیم ؟ البته درسته که طبق سیاست های دولت بهتره که فعلا ایران حق کپی رایت رو رعایت نکنه اما ماها که اخلاق فناوری اطلاعات رو پاس کردیم بهتره که یه کم رعایت کنیم تا یواش یواش این موضوع بین ما کامپیوتری ها لااقل فرهنگ سازی بشه.

فصل هوش مصنوعی هم که خودش عالمی داشت . اخلاق رباتیک مهم بود اما مهمتر از اون به نظر من اخلاق ماشین ها بود . این فکر رو بکنید که روزی بیاد که دنیا پر ربات بی اخلاق بشه!

و فصل های دیگه هم بد نبودن

به نظر من همه فصل ها کاربردی بود .

از استاد سراج هم بابت شیوه نوینی که در ارئه این درس استفاده کردند ممنون ، خوب یا بدش رو کاری ندارم اما تجربه خیلی جدیدی بود.

نظرات 1 + ارسال نظر
بهنام حصیم خانی جمعه 6 تیر 1393 ساعت 18:57

حالا کاری ندارم ولی همیشه کمی نارضایتی با ترس از اعمال قانون شدن پشت هر «حالا کاری ندارم» ی هست ;-)
حجم مطالب بسیار بیشتر از زمان و ظرفیت کلاس و مدرس بود.
طی ترم همه اش حسم این بود ک مهندس سراج داره به اجبار نظرات مختلف رو جمع میکنه ک بعدا استفاده ثانویه، در قالب مقاله یا کتاب، ازش استخراج کنه.
حالا امیدوارم اولشو ننویسه تقدیم به صاحت مقدس.....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد