چت‌ شما در «واتس‌آپ» به راحتی در دسترس دیگران است

بازهم یادمه یه بار استاد سر کلاس در مورد امن نبودن سرویس چت واتس آپ صحبت کردن ! با پی گیری این موضوع پی بردم که گفته های استاد کاملا درسته !! 

                                                           

کارشناسای امنیت شبکه نسبت به حفره‌های امنیتی بزرگ در سرویس واتس‌اپ هشدار دادن؛ ایراد فاحشی که سبب دسترسی آسان دیگران به چت‌های خصوصی استفاده‌کنندگان از واتس‌اپ می‌شه.به گفته یکی از متخصصان مسائل امنیت شبکه، به علت ایرادات امنیتی واتس‌اپ، سایر افراد می‌تونن از طریق سایر برنامه‌های اندرویدی، به چت‌های خصوصی افراد در قالب برنامه واتس‌اپ دست پیدا کنن.

به گفته این متخصص شبکه، برنامه واتس‌اپ برای بک‌آپ چت‌های تمامی کاربران از کدهای رمزنگاری یکسان استفاده می‌کنه. یعنی به جای اون که برای هر کاربر یک کد رمزنگاری انحصاری مورد استفاده قرار بگیره، یک کد رمزنگاری یکسان برای تمامی کاربران استفاده می‌شه که به راحتی برای هکرا قابل ردگیریه.

به زبون ساده، اطلاعات برنامه واتس‌اپ بر روی مموری گوشی ذخیره می‌شه. از اونجا که سایر برنامه‌های آندروید به طور معمول به اطلاعات مموری دسترسی دارن، به راحتی می شه به اطلاعات شخصی واتس‌اپ دسترسی پیدا کرد.


شرکت واتس‌اپ تا الان نسبت به این رسوایی، پاسخی نداده!



منبع خبر: مشرق

نظرات 1 + ارسال نظر
haniye ahmadi شنبه 7 تیر 1393 ساعت 08:34

این کار غیر اخلاقی است و حریم خصوصی افراد را نقض می کند.چون وارد چت خصوصی افراد شده و آنها را تحت کنترل خود قرار می دهد.در این صورت افراد دیگر نمی توانند به این برنامه های ارتباطی اطمینان کنند و تا جایی که ممکن است به دلیل نا امن بودن نباید عکس و فیلم های شخصی خود را در آن به اشتراک بگذارند.این اطلاعات بر روی مموری موبایل ذخیره میشه و خیلی راحت میشه به آنها دسترسی پیدا کرد.پس لازمه که تا حد امکان از این برنامه استفاده نگردد.البته باید این رو هم در نظر داشت که اکثر شبکه های اجتماعی با این مشکل مواجه هستند و نباید اطلاعات شخصی خود را وارد این شبکه ها کرد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد