افشای اطلاعات شخصی و محرمانه شما توسط شرکت ارتباطات سیار (همراه اول)

چندی پیش الکامپ تهران از راز افشا و فروش اطلاعات شخصی و محرمانه مشترکین تلفن همراه اپراتوراول به شرکتهای خصوصی پرده برداشت. در غرفه های دایر شده در الکامپ  تهران شرکتهایی که به عنوان اس‌ام‌اس‌سنتر، مشغول فعالیت بودند تحت قیمتهای مختلفی اقدام به ارسال اس‌ام‌اس‌های شخصی و گروهی برای افراد خاص میکردند.  

این شرکتها حتی میتوانند برای مشترکین به تفکیک سن، جنسیت و آدرس محل سکونت هم پیام ارسال کنند و جالب آنکه حتی میتوانند فقط برای مشترکین ساکن در یک کوچه خاص از یک خیابان خاص نیز این پیامها را به تفکیک ارسال کنند و حتی اطلاعاتی نظیر آدرس مشترک بر اساس شماره تماس و براساس کد پستی نیز در اختیار این شرکتها قرار دارد. 

اما چنین اطلاعاتی که فراتر از اطلاعات شخصی و شامل اطلاعات محرمانه افراد میشوند چگونه در اختیار شرکت ارتباطات سیار قرار گرفته است؟؟؟؟!!! (نظر شما چیست؟) 

آیا این به خاطر این نیست که در زمان دریافت اشتراک سیمکارتهای همراه اول مشترکین اطلاعات تحصیلی و کاری خود را در اختیار این اپراتور دولتی قرار داده بودند حال آنکه این اطلاعات چنان به راحتی در اختیار این شرکت قرار گرفته که به سادگی نشست پیدا کرده و با قیمتهای ناچیزی (بین 500 هزار تا 5 میلیون تومان) در اختیار شرکتهای خصوصی قرار گرفته! 

الازم به ذکر است که ین اپراتور به یک شرکت وابسته به ارگانهای نظامی کشور واگذار شده و بخشهایی نظیر حراست و بازرسی این اپراتور هنوز دولتی هستند.  

حال با توجه به مطالب گفته شده: 

آیا همراه اول حریم خصوصی افراد را نقض نمیکند؟ 

چون این اپراتور تحت کنترل دولت است ؛ ممکن نیست با دولت همکاری کرده که از افراد جاسوسی کند؟ 

وقتی این اپراتور این اطلاعات را به شرکت های خصوصی میفروشد آیا موجب افزایش پیامک های اسپم نمیشود؟ 

آیا همراه اول حق این را دارد که بدون رضایت آگاهانه افراد دست به فروش اطلاعات آنها بزند؟ 

آیا این یک استفاده ثانویه نیست؟ 

دولت در مقابل چنین کاری چه عکس العملی باید انجام دهد؟

نظرات 1 + ارسال نظر
haniye ahmadi شنبه 7 تیر 1393 ساعت 06:16

به نظرم همراه اول با این کار حریم خصوصی افراد نقض میکند و بدون رضایت آگاهانه آنها، اطلاعاتاشان را میفروشد(شرکت های خصصوصی) و مورد استفاده ثاویه قرار میدهد.
که این باعث به وجود آمدن اس ام اس های تبلیعاتی ناخواسته به موبایل افراد میشود و موجب هرز پیامک میشود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد