از اختلالات اینترنتی به کجا شکایت کنیم؟

از دیر باز کاربران اینترنت از این فضای مجازی نارضایتی هایی داشته اند و کندی و اشکالات اینترنت به امری تبدیل شده است که در اکثر موارد کاربران برای این مشکل هیچ جریمه ایی دریافت نمی کنند و کسی هم پاسخگوی این موضوع نیست. به عنوان مثال در ساعاتی از روز . یا روزهایی از ماه دیده می شود که اینترنت دچار مشکل و قطعی است ودر صورتی که ما برای کل روزهای ماه هزینه پرداخت کرده ایم. حال این سوال پیش می آید که چرا کاربران اینترنت برای این مشکلات جریمه  و خسارتی دریافت نمی کنند؟

بر اساس قوانین سازمان تنظیم کننده مقررات ارتباطات قطعی های اینترنت یک حد مشخصی دارد که اگر از این حد تجاوز کند شرکت ارائه کننده خدمات باید جریمه پرداخت کند.

با این حال سازمان تنظیم کننده مقررات و ارتباطات رادیوئی اعلام کرد که ارائه کنندگان خدمات اینترنت باید سرعت وکیفیتی را که در هنگام عقد قرارداد توافق کرده است را برای مشترکانش تامین کندو نداشتن شرایط ، امکانات و تجهیزات لازم برای ارائه خدمات به متقاضیان جدید و ادامه فروش خدمات بدون در نظر گرفتن حقوق مشتریان از مصادیق کم‌فروشی است و در صورت ادامه یافتن این موضوع به مراجع قانونی ذیربط جهت رسیدگی گزارش ‌شود و از مشترکان خواسته شده است که شکایات خود را در این زمینه در بخش رسیدگی به شکایات مردمی از طریق مراجعه به سایت www.cra.ir مطرح و پیگیری نمایند.

 

به نظر من اینکه شرکت های ارائه کننده خدمات اینترنتی نتوانند ارائه خدماتشان را تضمین نمایند ولی هزینه های آن را به طور کامل دریافت نمایند امری غیر اخلاقی است و برخلاف منشورهای اخلاقی در این زمینه می باشد.این  شرکت ها باید در صورت عدم تامین این خدمات جریمه آن را به مشترکانش پرداخت کند. اما آیا ما در هنگام خرید به بند های مربوط به پرداخت جریمه توجه ایی می کنیم؟شرکت ارائه دهنده چگونه می تواند کیفیت و سرعت را تضمین نماید؟و آیا به کاربران اطلاع رسانی در این زمینه به خوبی انجام می شود تا افراد از حقوق خود مطلع شوند؟

 

برچسب ها: اختلالات اینترنت، شکایت، سازمان تنظیم مقررات

 

منبع: خبرگزاری ایسنا
نظرات 1 + ارسال نظر
زهره آریایی نژاد شنبه 7 تیر 1393 ساعت 23:09

مسلما این حق طبیعی ماست که بتوانیم در پی مشکلات و اختلالاتی که در اینترنت از سوی سرویس دهنده ها اتفاق می افتد از مراجع قضایی درخواست کنیم به شکایت ما علیه شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی رسیدگی مند.ولی نقطه قابل توجه این است که ما خودمان نسبت به حقمان بی تفاوت نباشیم و از حق خود دفاع کنیم که البته به خاطر سختی کار و پیگیری شکایت در مراجع قضایی عموما ما نسبت به حق خود بی تفاوتیم واین کار به نفع شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی است.راه حلی که برای این امر پیشنهاد می شود تسهیل روند شکایت و تسریع در پاسخگویی به آنهاست.دیگر مسئله مهم در این زمینه این این است که مانسبت بهاطلاع رسانی به افراد دیگر بی توجه نباشیم.اگر همه ی افراد به این افراد به این مسئله توجه کنند شرکت های ارائه دهنده خدمات مجبور به بالا بردن کیفیت سرویس های خود می شوند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد